söndag 1 september 2019

JÄRFÄLLA XCO


Blev faktiskt lite överaskad idag på Järfälla Xco att jag hade så bra ben. Efter VM förra helgen så har denna vecka varit riktigt trög. Träningarna jag gjort har känts enormt jobbiga och med dåliga resultat. Så tog 2 vilodagar innan detta rejs och var väldigt osäker på formen.

Försökte köra hårt direkt och fick en bra start. Många klasser starta samtidigt så det blev lite rörigt och trångt i början men inom något varv så låg jag 2a efter Henrik Mård i H40. När Henrik vurpa i en kurva så gasa jag på allt jag hade och fick en liten ledning i H40.

Fast egentligen inte då Mankan (som brukar köra H40 valde köra elit idag istället) låg en bit före mig.  Fokus blev att försöka köra ifatt och hänga med Mankan så på 3e varvet är jag nästan ifatt honom men han har ju lite överkapasitet den mannen så han ökade tempot på 4e varvet och jag tappade något igen. Men på mitt sista varv gasa jag på totalrött sista halvan och körde nästan ifatt Mankan igen. Men där gick jag imål i H40 medans Mankan hade ett varv till i elit. Så det blev min första seger för iår i H40. Det satt långt inne iår. Riktigt glad för det förstås.
Riktigt kul bana men oxå väldigt jobbig. Den tryckande värmen gjorde banan extra jobbig iår.

Nu blir fokus på Husqvarna mtb tour som är ett av mina xco höjdpunkterna under året då det är tipptopp banor där.