lördag 7 september 2019

HUSQVARNA MTB TOUR XCO

Bild snodd av tommy olsson


Bild snodd av Tommy Olsson

Foto av Jonatan Bergander

Husqvarna mtb tour Xco etapp 2. Dagens race passade mig bättre än gårdagen etapp. Idag gick det mycket bättre och en mycket bättre känsla och flyt.
Trots lite regn under natten och morgonen så var banan mest torr och hårt underlag. Vi veteraner körde startloop och sedan 4*3,8 km.
Jag fick bra start och kände direkt att benen svarade bra. I första uppför försökte jag gå med Magnus Palmberg när han börja mosa uppför men insåg snabbt att så snabb är jag inte. Hamna bakom hemmaåkaren Tomas Larsson som körde fort. Hade Tommy Olsson på bakhjul. Men ganska snart gick han om och han var väldigt stark idag. Ett tag låg jag på gnällen att få släppa men lyckades hänga med medans Tomas släppte.
Tommy var lite snabbare utför medans jag knapra in lite uppför. Så såg hela racet ut!!
Men i sista varvets slakmota så gasa jag på järnet och fick en lucka som höll till mål. Nu körde ju Tommy i H50 och jag i H40 men de interna fihghterna är minst lika viktiga😄
Jag blev 2a i H40  idag efter Mankan som var i en klass för sig. 3a blev hemmaåkaren Tomas Larsson.
Nöjd och glad att det kändes bra idag och jag kunde klämma ur allt jag hade ur kroppen.

Irma blev oxå 2a i D40 och Stefan blev 4a i H50.



Foto av Jonatan Bergander

På fm efter att det slutat regna och solen tittade fram igen (och jag kollat på v-cupens shorttrack från Usa där blaannat Jenny vann damernas race) så tog Izabella och jag en långpromenad. Det var trevligt och kul att få motionera med henne lite oxå. För annars är det mest Simon man motionerar med hemma🙂