söndag 22 september 2019

HALLBYRUNDAN XCO


Igår var det upp som en sol!!!
Idag var det ned som en pankaka!!!

Dagens Xco race hade jag verkligem sett fram emot då jag vet att formen är mycket bra och banan var magiskt häftig. Tipptopp xco bana för min del.

Fick bra start och låg i täten tillsammans med täten i H30. Men redan efter ca 2 min körning märker jag att kraften i benen är som bortblåst. Återhämtar mig inte alls i utförspartierna. Tittar till på pulsklockan som visar 192. Men fan!! Inte igen!! Fipplar med pulsbandet ifall det hamnat snett. Tittar på pulsklockan 220. Stannar till och försöker ta pulsen på handleden men svårt när pulsen är så hög. Rullar iväg igen och försöker köra lugnt ett tag så pulsen ska sjunka lite. Stannar igen och kollar handleden och pulsen går ojämt.

Denna gång kliver jag av direkt. Lämnar in nrlapp och anmäler mig att jag brytigt loppet. Det tog emot då jag inte gärna vill bryta.

Nu i skrivande stund är det några timmar senare och det har börjat mörkna. Stefan och jag sitter i bilen på väg hem.

Tack vare att jag ganska snabbt bröt så har
hjärtat  hoppat i takt igen och första känslan var att nu vänder vi så jag får köra klart mitt race!!

..Men det har ju redan blivit mörkt så blir inget av med det😊


Så tävlingsäsongen är härmed slut för mig för detta året.

 Nu tar jag sikte på 2020 säsongen istället.