måndag 1 september 2008

FÖRKYLT

Så var den andra förkylningen på G sen sist som var i januari på gran canaria.

Men...

...Helgen började med DM MTB XC på hemmaplan i Norrtälje på campus rosalgen. En 3 km superfin mtb slinga som det v37 ska köras polis & brandmans SM på. Vi körde dock upp banan så den är riktigt mtb idyllisk nu. Vädret var ok med växlande molnighet och sol. När starten gick med det 7 man starka startfältet så tog Robban starten före Henrik från ck uni. Efter ett halvtvarv kom Stefan och dundrade förbi och jag haka på honom. Efter 1,5 varv så gick jag om Stefan och körde på i min fart och det gick ju bra...!!! Jag vann min klass H-30, inte så svårt då det bara var jag i den klassen. Stefan vann H-40 före Robert. Daniel C körde kanon bra och vann elitklassen före Abraham och Henrik. Irma gjorde tävlings premiär efter ett barn uppehåll och körde starkt på den hala banan och vann D-30 klassen. Fikat efteråt var mumma; kaffe, bulle och kaka. Det var ju lördag!!!

På söndagen vakna jag tidigt med lite svidande hals och jag hade sovit uruselt. Det hade bara krypigt i kroppen hela natten. Efter frukost kändes det lite bättre men jag var tveksam till att starta på SMACKS lagtävling men sträckan var ju kort och det var lag så jag och Roar åkte till rosersberg. Vädret var åter igen växlande men kanska så kyligt. Nicklas E körde startsträckan 8 km lvg tempo, jag körde andra sträckan 5*1 km mtb och Peter L körde avslutande LVG linjet på 20 km. Kort och intensivt race som vi vann. Lite dåligt med startande även på denna tävling trotts ett kul upplägg på tävling. Se mer: SMACK

Måndag morgon vaknade med riktigt ont i halsen och mosig. Blir hemma och pilla mig i naveln, zappa på tvén och vila...