söndag 7 september 2008

SUMMA SUMARUM = STARKA BEN

Idag var jag, Irmis, Iza, Thea och Stefan Larsson vid fiskartorpet och körde Stockholm XC. Det blev en lerig och slirig dag mitt i liljanskogen. Thea fick vara barnvakt åt Iza medans Irmis körde D-30 och vann klassen stort då hon var ensam startande. Stefan körde oxå fin, fint och tog sin första pallplats i H-40, det blev ett brons.

Jag själv var seedad i första startled och det var tur då denna bana snabbt blir singeltrack och det hala och leriga underlaget gjorde att det var ganska svårt att komma om. Jag tog det så lugnt jag kunde i början och la mig runt 7e plats. En vurpa i leran gjorde att jag halka ned till 10e plats och Stefan var om mig ett tag. Jag börja gasa på lite för att hinna ifatt huvudklungan på 5 man och var ikapp så sista delen av banan. Pär Kumlin drog som vanligt med Tommy Olsson, Justus Adédoyin, Stefan Karlsson och Stefan Norlin i ett koppel bakom. I den tunga slalombackens liftspår gick jag upp till 3:e plats men strula lite i utförslöpan och blev omkörd av Tommy och Stefan N igen. Men var 3:a igen vid varvningen.

Strax före liftspåret var det en stökig springbacke och jag gjorde en attack för att vara först där och gasa om Pär och Stefan K och var först in och fick en lucka till Stefan K som var den som jagade närmast. När jag hade fått upp farten och skulle över en liten bro så körde jag lite väl fort och framhjulet försvann och jag braka rakt in i ett buskage och vurpa ordentilgt. Sadeln peka rakt upp mot skyn. Stefan K körde förbi samtidigt som jag banka ned sadeln och kolla om något mer pajat men det hade det inte men sadeln var lös och hade glidet bak så man fick sitta lätt på sadeln med rumpan så den inte skulle vicka. Körde ifatt Stefan K och la mig bakom till det var 1, 5 varv kvar då sprang jag om Stefan K i en springbacke och fick en lucka snabbt och sen höll jag tempot och utan vurpor ända in till mål och vann H-30 klassen. Resultat finns på Stockholm XC hemsida.

Summa sumarum så var det en bra dag på cykelsadeln. Jag var lite osäker på formen då jag inte tränat mycket sen sista Svenska cupen tävlingen och var lite förkyld i början av veckan. Men vilan har gjort mina ben gott för så stark som jag kände mig idag var en repris på XCét på SM i Norberg då jag oxå var grymt stark. Det var skoj!!! Trodde liksom inte det idag.

Väl hemma så blev det fixa lite mtb spår, promenera med Iza och förbereda lite till multi racet på onsdag och tvätta cyklar och kläder. Blev eldning i täljstenskaminen idag oxå för fösta gången denna sommar då tempreaturen var nere på +16 grader inomhus på eftermiddagen. Imorrn jobb igen !!! suck!!!