söndag 28 september 2008

KÄMPA,KÄMPA, KÄMPA,KÄMPA
















Svealandsmästerskapen i mtb xc 2008 avgjordes på 200 möh men med den flackaste banan iår.

BILDEN: Tommy Ohlsson 1:a H-40 och Stefan Larsson 3:a (Fick ingen bild på h-30)
RESULTAT

Vädret var på topp med strålande solsken, näst intill torr bana men ganska så kallt.

Stefan Larsson körde skapligt och kämpade hårt och det gav utdelning till en fin 3:e plats i H-40.



Jag själv var laddad men fick åter igen en halv dålig start och fick kämpa hårt i 2 varv för att få en bra position. Men när startfältet stretchat ut så var jag med i h-30 tätklunga. I mitten av varv 3 då jag hämtat mig lite så spräckte jag klungan med ett ryck och med mig fick jag Justus. Per Kumlin krokna och fick kämpa sig vidare mot målet allena Men Justus var stark denna dag och på slutet av 5:e varvet så gjorde Justus ett ryck och fick en 15 sek lucka.

När gongongen ringde för sista varvet så var jag tvungen att ge lite mer än allt och kämpade mig ikapp Justus men krafterna börja ge sig för dagen och när upploppet närmade sig så hade jag rullen på Justus men jag orkade inte komma om och Justus vann med ca 1:sek före mig. Grattis Justus!!! Starkt!!!
Efter prisutdelningen så var det 3 tim bilfärd hem igen till Norrtälje.











KÄMPA

Höjdpunkten var efter h-40 starten. För då var det nybörjarracet. En kille fastnade på min hornhinna.

Det var killen som KÄMPADE & KÄMPADE. När publiken är på väg hem och vinnaren redan korad. KÄMPAR en liten kille i nybörjarklassen in på varv 2 av 2. Påhejad av en joggande mamma bredvid killen.......

......Till sist når även den lilla killen mållinjen ochden sista biten ökar avståndet till hans på hejande mamma.

Mina ögon fylldes av tårar.
















Vad lär vi oss av det:
KÄMPA... skam den som ger sig och ge aldrig upp!!! aldrig någonsin!!! KÄMPA