torsdag 11 september 2008

POLIS & BRANDMAN SM MTB XC 2008

En helt crazzzzy tillställning med massor av mtb cyklister i Norrtälje och lera och vatten som stänkte högt upp i gräset bredvid den leriga motorväg som bildades på våran fina lilla bana. Kul var det iallfall. Riktigt kul att stå bredvid och kolla på alla som kämpa sig fram i leran.

För mig börja dagen tidigt och jag var på plats 7:45 på morgonen och började snittsla hela banan så ingen skulle gena eller köra fel. Enligt polisen Staf fick vi mycket beröm för banan trotts det trista vädret som gjort banan väldigt lerig och blöt. Jag tog en hel del bilder på det sista start fältet för dagen: BILDER

Vid 14:00 tiden var jag rätt trött och seg och hojade hem till familjen för lite god middag och sen var det ut och promenera i skogen med Iza i selen och vi börja snittsla om multispåret till långlopps Km i mtb som går den 20:e denna månad. Irmis och Efva körde back intervaller på mtb cyklarna vid Nodsta backen. Jag stod och kolla lite på dem och heja på ett tag igen. Mycket mtb idag!!!

Appro på multisport så är det slut arrangerat för min del på den fronten. Kommer liksom inte några och kör längre men stor eloge till de få som kom. jag själv satsar hårdare än nånsin på mtb och har problem med ryggen då jag springer så jag har egentligen inget intresse för multisport mer än att det faktiskt är kul att göra lite annan då och då och träffa lite olika idrottare. Men när nästan inga kommer så ledsnar man. Det är ju inte så många som kommer då vi kör mtb heller men det har jag mer eget intresse av nu. Nog om det!!! Imoorn fredag.............................Sen äntligen helg igen!!!!.................................................L ördag så kör jag Öppna MTB KM XC CKN på samma bana som poliserna och brandmännen och på Söndag kör jag Öppna Linje KM RCK i Roslagsbro.