fredag 24 oktober 2008

FIGHTING FACE

Mycket testoseron eller mindre testoseron!!??
Det är frågan!!!!
Jag såg precis ett TV program om testoseron. När de pratade om effekten av hög eller låg koncentration av ämnet så hamnar man ändå på "svenskarnas" favorit plats att lagom dos oftast alltid är den bästa. Hög dos ger för den tävlande mer aggresivitet, bättre återhämtning och ett mer tävlingsinriktad beteende.
Det är ju bra!!!
Men hög dos ger tyvärr bi effekter som högre risktagandet och sämre omdömme. De bi effetkterna jämnar ut det positiva med den höga dosen. Finns väl igentligen bara det där med återhämtningen som är bättre med den högre dosen testoseron och det har ju Lance Armstrong bevisat om men det är en annan historia.
En annan kör ju kortare race och har tillräckligt med vila då man tvingas jobba massor av timmar i veckan och hinner få mycket återhämtning. Såååååå.........
.............Summa sumarum blir därför: "Där testoseron går in, går vettet ut"
Imorgon hoppas jag ändå på att mina testoseron nivåer är tillräckligt höga så jag kan lyfta bort min snälla mask och visa mitt aggresiva "FIGHTING FACE" och få benen att trumma på som ett enda långt Phil Collins trumsolo eller Niel Pert trumsolo men ändå bevara min kalla, beräknade, trygga och min erfarenhets sida. Nåja!!!...
...Bara de som kommer och cyklar får se!!!