onsdag 1 oktober 2008

MARIN "The Heart of Mountain Biking"

Idag så blev det ett mega långt distans pass på cross cykeln till cykelnetto mellan Sigtuna och Knivsta. 2 tim och 27 min tog det att ta sig från lönnsvik via rösa, rö, lisinge, närtunaby, lunda(där var det filminspelning..coolltt), arlanda, märsta och skålsta där cykelnetto ligger.

Billy bjöd på god fika och vi diskutera mycket cykel och Billy visa 2009 katalogen för MARIN, STEPPENWOLF och WHYTE cyklarna. Alla märken är jättefina. Men MARIN sticker ut som vanligt även fast inte de flesta fattar det. Det jag menar med det är framförallt priset som är "billigt" i dessa kretsar och ramarna är enkla och lätta och med "custum" valet så kan man utrusta cykeln precic som man vill. Det riktigt coola iår med MARIN är att de är väldigt snygga. Kolla bilderna på mtb xc värstingen i alu"team issue". Samt den NYA cxr, slx med carbone ram. Otroligt cool färg och mums!!!
En sån vill jag ha känsla!!!



Efter ett långt fika hos Billy på 2 tim så var det dags för hemfärden. När jag sätter mig på cykeln så regnar det rejält.
När jag stiger av cykeln 2 tim och 45 min senare så regnar det oxå rejält samt det har regnat från och till hela hemvägen. Den sista timmen trodde jag att jag skulle bli kvar på vägen för gott. Jag var sååå trött, frusen, blöt och tänkte på hur jag på snabbaste sättet skulle ta mig till kylskåpet och pressa ned mat när jag kom hem. Men tro det eller ej jag kom hem till slut, man brukar göra det .....

Idag så fick jag börja käka pencelin oxå. Inte så bra!!! Men jag har fått borelia igen av en elak fästing.
Shit oxå!!!
Imoorn jobb igen.
Nu blir det vila och ladda för linje KM på lördag.