onsdag 24 juni 2009

SOMMAR

Äntligen riktig sommar. Idag var det frukost, lunch och middag ute på verandan. Det är livskvalitet det!!!
Efter frukosten så kom farmor och tog hand om Iza medans jag stack ut på ett 3 tim distans pass på mtb-cykeln. Denna dag var en fantastisk cykeldag så jag körde ut och runt rådmansö. En
sådan dag som denna måste man se havet.




Sagt och gjort så var jag nära kapellskär och blicka ut mot horisonten och det glittrande havet. Lite försenad men med glatt humör mötte jag upp Lasse W och vi tog en fika på kvarnudden och snacka bort en hel timme om vikt, vätternrundan, mm.
på vägen hem stanna jag till vid Beijer och köpte 2 burkar fogskum till varan övernattningsbod som jag ska göra iordning samt hämtade posten. Sedan raka vägen hem och mötte upp farmor som satt och mata Iza med stuvade makaroner och korv!! Mums!!! God lunch och en god kopp kaffe innan jag fick av mig cykelkläderna och gick ned till sjön och tog ett avsvalkande dopp.




På eftm så var det Izas tur att bada. Först i badbaljan sedan blev det att doppa sig halvt om halt nere vid sjön och leka lite med vass och sjögräs.



Laga sedan middag och tog emot en svettig Irmis som sprang till och från jobbet idag.
En fin, fin dag!!!