måndag 26 april 2010

GLAD

Det blev körning på min bästa nivå i Mjölby då det var säsongspremiär på kalascup 2010. Var osäker på min fart innan start men det kändes bra på uppvärmingen och jag hade förra helgens kepstävlingkänsla i huvet då jag kände att jag hade lite fart i benen igen.
Tog det i sedvanlig ordning så lugnt jag kunde i starten för att inte rusa och få onödigt mycket syra. Efter någon kilometer hade hela mjölbygänget tagit täten före Ola Hellström. Jag låg bakom Per Kumlin som körde riktigt denna dag. Gapet upp till täten började öka så jag försökte gasa på
och benen svarade omgående och jag körde ganska snabbt upp mig till en andra plats. Vid varvning låg jag ca 20 sek efter Ola och det avståndet höll isig i 2 varv till. Jag vågade inte öka farten något då jag tyckte jag låg på så mycket jag kunde utan att stumna. Men på sista varvet så hade avståndet bakåt ökat lite och när nådde nästan längst bort på banans sista varv så gasa jag på precis allt jag hade och närma mig Ola ganska så snabbt, kände mig hur stark som helst i det läget och låg bara någon minut på rulle innan jag gasa på åter igen och försökte skapa något. Men Ola var inte så trött som jag hoppades på utan det blev katt och råtta lek ända in till mållinjen där Ola visade att hans ben var lite, lite för bra denna dag och han vann spurten för mig. Men jag tror jag nästan var gladare är Ola då vinternträningen varit bedrövlig och jag ändå lyckas köra så bra och starkt på premiärtävlingen. Som sagt supernöjd med den andra platsen. Mikael Johansson blev 3:a och körde kanonbra och strax efter Micke på 4: plats kom Andreas Sommarström.

På hemvägen fick vi sällskap av Samuel Brännlund på matstoppet. Det är en lugn, jordnära, trevlig och ambtiös mtb:are. Han är från Lycksele och har längst till ALLA tävlingar av ALLA samt han får nästan jämt träna själv. Ändå är han så motiverad och hängiven sin sport. Det gillar jag!!! Mer sådana killar.

MER MTB: Irma Grape körde oxå över sin förmåga denna dag i D-30 klassen och fick bronsplatsen. Det var hon verkligen värd efter en ännu värre vinter än mig. Stefan Larsson H-40 som kört så bra på försäsongen och varit frisk i 2 år körde inte lika bra och blev 19:e man, orättvist!!! Tommy Olsson körde sönder sin lättacykel och kunde inte visa sig riktigt rättvis denna dag. Och till sist HÄR ÄR RESULTATEN FRÅN KALASCUPRACET