söndag 4 april 2010

NÄRA DÖDEN

Mountainbike premiären på hemmaplan är avklarad. Det blev inte en näradöden upplevelse trotts att nära banan så befann sig döden för dagen liggandes helt still. Ett rådjur som inte klarat den bistra. kalla långa vintern. Tråkigt när ett sådan fint djur dör. Jag skulle aldrig kunna bli jägare. Men jag skulle heller aldrig kunna bli vegeterian, tror jag.

Damklassen startade tidigt på morgonen och Irma fick köra racet helt själv och ohotad i 30 min. Tur det då hon gnällde varje varv hur dålig form hon var i. Jag tyckte det såg bra ut på den tunga, kniksiga och intensiva banan runt vårat hus.

Iza och jag tog oss promenerade runt hela banan i rask takt medans Irma kämpade på cyklen.



Kul bana tyckte jag och Irma våga inte säga annat än att den var kul. Stefan gilla inte banan.



Vid 11 tiden så starta herrklassen och det var hela 2 st på startfältet. Jag tog starten före min bror Stefan och så var den fighten över för denna dag. Både Stefan och jag körde i var sin takt runt banan. Jag var förvånad att det kändes så bra efter alla förkylningar och jag låg ju i magsjuka bara ett dygn innan racet. Jag tyckte det var skitkul idag. Stefan kämpade runt med tunga ben och undrade hur det kunde gå så segt och vara så trist med mountainbike.
RESULTAT
Dam
1:a Irma Grape 30 min.
Herr
1:a Gunnar Töjren 47:37min
2:a Stefan Larsson 46:55min -2varv