söndag 18 april 2010

LITE BÄTTRE CYKELFORM

Det blev ett lugnt distanspass idag på cyclocrossen tillsammans med en 7 manna-racer-klunga. Riktigt fin cykling idag på torra asfaltsvägar med solen skinande, något kallt dock. Medelpuls 108 och maxpuls 152 och jag var ute i 4 tim.
Gårdagen handlade mest om keps cupen tävlingen vid fiskartorpet i Stockholm. Jag körde ju inget vidare förra helgen och jag var mycket osäker innan start även om det kändes bättre denna dag på uppvärmningen. När starten gick så kände jag mig rätt bra och banan passade mig fint med tekniska partier blandat med tuffa stigningar. Jag hade häng på Ulf Johansson i 3 varv innan han klev av då han tydligen hade problem med backdäcket. Kroppen och benen hade börjat funka och jag kunde pressa mig hårt och hade ett bra tempo enligt mig själv. Mycket bättre flyt och tryck än förra helgen och jag var riktigt nöjd efter målgång. Nu gäller det bara att hålla sig frisk till Mjölby så ska man nog inte göra bort sig helt iallafall. Men en pallplats är mer än bra just nu.
Irma kämpade oxå igenom racet, hon hade det kämpigare men kom runt sina 3 varv på den tunga banan. Stefan kör oxå mycket bra och hoppas han kör bra i Mjölby oxå, det är han värd.

Annars har helgen handlat om att jobba med ved och ett litet sidoproject gjorde att jag fastnade med bil och släp på en åker och ca 2,5 tim av lördag eftm gick åt att få loss den men det gick till slut bra med hjälp av snälla grannar. Pinsamt men gjort är gjort.

Sedan har Iza feber igen och är förkyld men den virusen tar inte på mig denna gång har jag bestämt. Nog med sjukdommar nu tycker vi här i skogen.