lördag 11 december 2010

IDOL MINNAH


Jaha... Först och främst har denna vecka varit hemsk på jobbet. Har varit så mycket att göra med skidor att man varit helt tom i huvet och bara tokarbetat för att hinna med allas ordrar. Tillråga på allt har vi letat en mer anpassad bil för vårat läge i skogen och det tog på krafterna då det inte visade sig så lätt att ha att göra med vissa säljare i Stockholm. Det hela löste sig till sist och vi hittade våran NYA (fast begagnade) pärla på Idol Minnahs pappas jobb i Hallstavik. Där var de kanon att ha att göra med och vi hittade "våran" bil och det blev en Suzuki grand vitara XL 2,7 2003. En lite större bensinslukare än våran golf variant men den tar sig fram betydligt bättre i svåra förhållanden och det var det vi främst var ute efter. Vi kör ju inte ens 1000 mil per år då vi mest cyklar. Det var kul att vi hittade det vi sökte.

Idag borde man haft lite racebilder från Luciaracet i MTB XC som vi körde på campus roslagen. men ingen publik eller fotograf följde oss de varv vi snurra runt på banan på campus. En riktigt tuff bana med 42 höjdmeter i en backe, det är långt i Norrtälje det. Jag försökte gasa på för fullt från början men var lite seg i benen och fick istället se mig omkörd i början och först på 3 varvet så börja det lossna och jag kunde öka lite på farten och köra ifrån mina konkurenter lite knappt. Stefan var bara 40 sek efter mig i mål. Inte helt nöjd med mina ben men man är inte bättre än så här just nu.

Nu ska jag kolla film och vila.