torsdag 30 december 2010

SLÄPP LOSS NU

Irma och jag är fortfarande förkylda. Iza är den som är friskast här i familjen. Jag börjar väl känna mig smått bättre och har inte samma intensiva nästäppa och jag är rätt mycket piggare än för några dagar sedan men fortfarande så hostar man och snorar rejält. Så vad gör man då när man sunkat ned sig i snart 2 veckor. Jo!!! Man gör en "release" på sin NYA träningsårsdagbok för år 2011. Jag har suttit och fört över telefon nr, klippt och klistrat så den ska vara så fin och raceig som möjligt år 2011. Tycker jag lyckats bäst hittills men det tycker jag varje år boken kommer i min hand (precis som rockstjärnorna alltid tycker sina senaste plattor är det bästa som släppts).

Min bok den trycks bara i ett exemplar och den är oersättlig då det står om träning, väder och lite stödgrejer om vad man gjort i största allmänhet. Har fört denna bok sedan 1995 nu till punkt och pricka. Vad det ska vara bra för eller vad jag ska ha historien om mig till, kan man undra för det är inte ofta man blickar tillbaka. Men någongång ibland så tar man fram ett år och bläddrar lite men det enda man upptäcker är att man inte direkt lever eller gör annorlunda nu än man gjorde för tex 5-15 år sedan. Man är bara människa, ett däggdjur och de är tydligen vanebenägda. Det bevisar böckerna iallafall. Allt bara går runt, runt , runt , runt, runt, runt..... Man har kanske bytt ut lite vänner, bytt bil, bytt boende, bytt cykel, bytt ut standardmjölken mot mellanmjölk, bytt p..rsurfsida på Internet..... men grunden är den samma (förmodligen omedvetet ) då man vet att den är stabil. Vad har man annars att välja på?? kanske något så crazy som att byta från MARIN till SPECIALIZED... nää det finns faktiskt gränser.....