tisdag 14 december 2010

JAG KAN JU FÖR FAN CYKLA / IBLAND HÄNDER DET



Jag kan ju för fan cykla (eller) ibland händer det.

För att göra några långa historier korta, innan jag når det jag vill ha sagt börjar jag med historien om en väldigt ung Gunnar. Det var den gången jag skulle lära mig cykla utan stödhjul. Min mamma Thea puttade mig eller var det Lasse. Nåja!! Jag minns iallafall att även Stefan och Christer var med och även de försökte putta mig men jag kunde ju inte cykla själv. En liten kortis minns jag att jag lyckades cykla efter Lasse puttat mig men när jag upptäckte att han släppt så vurpa jag direkt. Bedrövad gick jag in och funderade ett tag om hur jag skulle kunna lära mig cykla. Det är ju hur svårt som helst. Sen minns jag inte så mycket men jag har hört berättat att jag plötsligt gått ut och sedan såg Lasse, Thea och mina styvbröder hur jag cyklade upp och ned för backen utanför och de rusade ut och hörde mig skrika; -Jag kan ju för FAN cykla!!! (Jag svärde mycket även som barn).
Ungefär samma sak hände några år tidigare. Då jag ville börja i simskola för att lära mig simma. Men den dagen det var dax och det var allvar och min mamma Thea sjussat mig till badhuset och vi gått in i entren och jag såg vattnet och alla andra barn fick jag stora självan och började grina och böna och bad att jag inte ville, utan jag ville åka hem igen, men sån tur var så var Thea lite hård för en gång skull och fick mig ombytt och plötsligt var jag nere vid basängkanten bredvid de andra barnen i min ålder. Vi fick köra lite torrsim innan vi fick gå ned i vattnet på den grunda delen. Läraren var lång, gammal och sträng. Han frågade om några kunde simma med hög och militärisk röst men inga vågade svara. Istället fick alla prova att simma fram och tillbaka på tvären i basängen. Jag minns att jag bara satte igång att simma av bara skräcken, fram och tillbaka. Läraren tittade fundersamt på mig och sedan vände han sig till min mamma och sa: -Men han kan ju redan simma!!!

Ibland händer det!!!!

Allt det där snurra i mitt huvud efter mitt 4*4 pass jag gjorde idag.

1:a intervallen 4:00 min / 93% / 404 watt
2:a intervallen 4:00 min / 94% / 402 watt
3:e intervallen 3:55 min / 95% / 402 watt
4:e intervallen 3:45 min / 95% / 406 watt

För första gången kör jag 4 st intervaller över 400 watt i snitt: -jag kan ju för FAN cykla.

Jag har lite en känd OS medaljör att tacka för det. För det var han jag tänkte på hela tiden under passet. Han hade ju gjort det förra veckan, 4 st över 400 watt. Kan han finns det en tjans, tänkte jag då jag visste att vi kört upp till alp de huez på i stort sett samma tid på min trainer med samma wattmätare. Grymt nöjd är jag.
Published with Blogger-droid v1.6.5