tisdag 24 januari 2012

DET BÄSTA UR DET SÄMSTA


Att försöka minimera skadorna var fokus idag på det viktigaste passet 4*4 min 90-95% + 1'4min bolibompa. Gick INTE bra idag. Kände redan på väg hem på cykeln att jag var matt i benen och allmänt trött. När jag drog igång 4orna och det gick uruselt så var min tanke att försöka göra det bästa ur det sämsta för oxå det räknas ju som träning. Att försöka höja sin lägsta nivå.
Så tänkte jag och kämpade mig igenom passet och efteråt kändes det rätt bra att jag orkade genomföra så gott jag kunde.
Det är en styrka bara det!!!

Annars så började dagen som de 2 senaste mornarna med ett 30 min pass skidor/skate. För att sedan cykla lite lugnt till jobbet och väl där kör jag sedvanliga 11 min bäl-träningen. Man samlar lite minuter träning som till sist blir några timmar i veckan. Dock så räknar jag ej med cyklingen fram och tillbaka till jobbet då den räknas som aktiv vila.

Imorgon ska jag köra 3 timmars distans. Tror jag kör ett kombipass med 2 timmar på cykeln och sen 1 timme skate. Gäller att passa på att köra lite skidor nu när det är så fint före och så kul att kunna göra något annat grennära utan att kroppen protesterar. Jag kan ju inte springa längre då mitt disckbrock sätter stopp för det, men man saknar löpningen. Tur att skidor funkar. Skate funkar bättre än klassiskt då man jobbar mer med benen och kör lite rakare med kroppen. Klassiskt blir det lite väl mycket böj på ryggen då man stakar mer där. Men skoj med skidor emellanåt.

Published with Blogger-droid v2.0.4