måndag 16 januari 2012

MTB MASTER EM 2012


Kollat lite priser inför EM i Slovenien/Kranjska gora. Just nu går en resa tur och retur på ca 3000:- om jag åker torsdag och hem måndag runt midsommar helgen. Inget direktflyg dock. Sen tillkommer cykel som jag minns var rätt dyrt ca 1200:- från förra året. 
Förra året fick vi flygbiljett för runt 2000:- och då var det direkt flyg hem. Då beställde Tommy resan i Mars så jag tror man tjänar på vänta lite att beställa flyget.

Boendet i Kranjska gora kostar ca 4000:- för en 4 manna lägenhet i 4 dygn.
Finns billigare boende att få tag på. Själva byn Kranjska gora är så liten att det spelar ingen roll var man bor i byn, det är nära till backen och banan ändå.

EUROPA MÄSTERSKAPEN VETERAN MTB XCO 2012
Här ovanför är länken till deras hemsida som det nog dröjer några månader innan det händer något. Man änmäler sig till racet på hemsidan och betalar på plats när man hämtar ut nr-lappen.

När vi flög till Slovenien så flög vi till huvudstaden Ljubljana och därifrån vill man gärna ha transfer till boendet, vi hade det förra året och det var väldigt smidigt. Det var hotellet som ordnade det så när man bokar hotell så kolla så de kan hämta och lämna vid flyget. Det kosta ca 800:- per gubbe men det var det värt, jag lovar!!!

Summa sumarum så kostar resan+boendet ca 6000:- ....Beror ju lite på flygpriset och hur många man väljer att bo tillsammans.
Vill man se lite bilder så har jag lite på min bildsida på skydrive en bit ned.