lördag 4 februari 2012

VINTRIGT RACE


Det var lite kallt med -14 grader när vi startade mtb XC racet idag. Men strax efter start börja det snöa riktigt ordentligt och tempen höjdes till -11 grader och då kändes det plötsligt varmt. På morgonqvisten hade jag skottat hela banan (det tog ca 75 min) men efter racet hade det snöat så pass så man ej såg spåren. Blev lite moddig körning och det behärskade Stefan bäst. Stefan som vann racet idag strax före mig och Irmis på tredje plats. Stefan var den som valde rätt däck idag. Dubbdäcken som Irmis och jag hade var inte bra i snön medans Stefan körde på vanligt dubblöst däck och fick bättre fäste i den moddiga snön.
Bilden är tagen efter racet när jag skottat banan en andra gång samma dag. Mellan skottningarna och racet hann jag även köra upp lite skatespår på borgvägen.

RESULTAT BORGRACET MTB XC II

flest varv på 45 min, 7 varv.

1A Stefan... 48:01 min

2A GT.........48:16 min(varvtider: 1, 6:20, 2, 6:35, 3, 6:32, 4, 6:25, 5, 6:25, 6, 6:30, 7, 6:41 min.)

3A IG..........46:00 min (-2varv).

Published with Blogger-droid v2.0.4