lördag 20 oktober 2012

ISSJÖCROSSEN



Dagens cross gäng samlat efter ett tufft, blött och lerigt cross race vid Issjö scout stuga. 1a GT, 2a Anders S, 3a Stefan L. Alla resultat på CKN.nu

RACERAPPORT
Det regna för ovanlighets skull denna crossdag. Det har ju typ regnat nästan varje dag de senaste månaderna känns det som så det var väntat att det skulle bli blött och lerigt race, och det blev det såklart. Jag trivs ju på sådant underlag även fast Vista-racet som var det lerigaste jag kört inte passa mig alls, konstigt nog.
Men dagens bana som Anders knåpat ihop var en riktig rolig cross bana. Mycket gräs, kurvor och sand samt lerigt och blött. Jag hade bra tryck i benen så jag tryckte på strax efter starten och tog täten. Anders hängde på ett litet tag men jag drog ifrån lite hela tiden och efter några varv kunde jag köra mer safe. Men jag hade ändå ganska hög medelpuls då underlaget var trögrullat. Kul race och super kul bana och kul att vi var ändå 8 startande trotts det pissiga vädret.
Jätteskoj att Jesper och Karl dök upp från Stockholm oxå det höjde racet även fast de var lite trötta i benen efter att ha cyklat dit innan racet (3 tim). Man förstår att de inte var på topp direkt.
Imorrn blir det ev mtb backe om det inte regnar. Regnar det blir det trainer. Orkar inte bli dyngsur en dag till denna helg. Over and out!!!
Published with Blogger-droid v2.0.9