torsdag 11 oktober 2012

SÖDERUT


Har haft en distans period då det passat in i övriga livet just nu. Jag har averkat de fyra väderstrecken på dryga veckan. Jag börja västerut med sättraby/rimbo-rundan, sedan österut med rådmansö/kappellskär-rundan sen bar det av norrut med älmsta/rörvik-rundan och så idag söderut mot wirabruk/riala-rundan. Solen har visat sig på de två senaste rundorna men idag orkar solen inte visa sig riktigt....föränn jag var tillbaka i Norrtälje!
Det var inte en av mina bästa träningsdagar då jag var seg i benen och i huvet redan från start men jag körde på och fick ihop nästan 3 timmar även denna gång. Tyvärr ingen fika har det blivit på nått av årets distanspass då man prioriterat träningstiden före fika tiden då tiden är knapp just nu. Men idag hade det varit skönt att få ätit nått gott mitt i passet, kanske nästa gång!
CYKELTIDNINGAR
Annars köpte jag det andra numret av NYA cykeltidningen "svenska cycling plus". Förutom en väldigt snygg layout och väldigt snygg framsida så var läsningen bitvis riktigt underhållande. Tidningen vänder sig mest till nybörjaren men det finns en hel del att lära/påminna sig om som en rätt van cyklist samt så var det varierad läsning. Saknade dock "precis som i kadens" lite tävlingsreportage och resultat från Svenska cykel tävlingar. Finns Många mycket bra cyklister i Sverige och de borde få mer plats i media för att höja ribban på Svensk cykling mer. Annars klart bättre än "cykel tidningen kadens" tycker jag den var då kadens fastnat rejält sen många år tillbaka. Aaandreeas och "de andra" borde nog freschas upp lite. Det är ju inte 90-talet längre liksom. Enda riktigt bra med kadens tycker jag varit Vacchis inför-reportage inför Girot och Touren. Nog om hoj tidningar från min sida. Finns ju mobil och data tidningar att läsa istället :.))
Published with Blogger-droid v2.0.9