torsdag 4 oktober 2012

PUMP UP THE HAM

Som vanligt regn utomhus så det blev trainer.

Idag körde jag test intervaller nr 2. Det var ett modifierat 4*4 min. Vilan var fortfarande 4 min mellan intervallerna men på själva intervallen körde man 20/40 sek i 2 min (lite hårdare än vanliga 20/40) och sedan 2 min i lite hårdare fart en en vanlig 4a.
Precis som 1 min intervallerna så spruta det mjölksyra ur benen och det var riktigt, riktigt jobbigt pass. Men oxå detta pass kändes kanon.
De 2 senaste passen jobbar man mycket över mjölksyra nivån. Medans de intervallerna jag brukar köra ligger precis eller strax över mjölksyra nivån.
Men får se lite hur man reagerar. Man måste ju testa lite nytt, även fast det ju bara är små justeringar. Framförallt är det kul att byta lite då jag harvat 4*4 och 20/40 rätt mycket.

Nu är det dax att ta ned crossen från taket och kolla över den. På lördag blir det lite cross premiär i Norrtälje då Johan arrangerar kärlekscrossen på kärleksudden. Det ska såklart bli skoj!!!

Published with Blogger-droid v2.0.9