lördag 6 oktober 2012

KÄRLEKS CROSS PREMIÄR


 På vägen in till Norrtälje på crosshojen passera jag några ställen där det var lite vitt på marken och frost så det var en ganska så kylig förmiddag. Första dagen med frost här i Norrtälje. Men solen strålade och det var en super vackert höst dag så temperaturen steg ganska så snabbt mot 10 graders strecket.
Det var dax för cross premiär för året. Johan Norin arrangerade "kärlekscrossen" på kärleksudden i Norrtälje. Årets bana var mycket fysisk. Mycket igångdrag, halvsegt underlag och en hel del korta, branta backar både uppför och nedför samt två längre trappor som man fick springa uppför. Banan var kanske i knixsigaste laget för att vara ett "riktigt" crossrace men underlaget var mest gräs så det var "riktigt" cross underlag och jag älska banan, för den passa mig som hansken.


När starten gick i det 5 man starka startfältet tog Stefan starten. Men efter ett varv tog jag täten före Johan. I början av tredje varvet gasa jag på allt jag hade i startbacken och fick lucka. Den luckan öka jag på i de flesta av varven även fast Johan var något snabbare än mig i något varv här och där på den ganska så korta banan. 
Jag lyckades iallafall hålla ledningen till mål och vann ganska så tryggt före Johan var ganska så trygg tvåa och Stefan som var en trygg trygg trea.

2a Johan, 1a Gunnar, 3a Stefan.