söndag 2 december 2012

COMBI INTERVALL PASS

Blev trainer idag då det är kallt, snöigt och motivationen var ej på topp för distans.
Pratade med min tränare igårkväll och fick tips om att köra ett combi pass på trainern. Passet är mycket tufft då det hela passet igenom strävar efter högre watt ju längre man kör. Jag körde hela stelvio stigningen från bormio men den räckte inte till riktigt. Blev bara 10 st 20/40 sek på slutet istället för 15 st. Samt så missa jag de avslutande 8 st 10 sek bolibompa-maxarna.
Det gjorde inte så mycket då jag var rätt trött.
Började med 10 min uppv, sen 4*4 min med 4 min vila emellan, sen 5*1 min med 1 min vila emellan och sen 20/40 sek och så hinde jag ej bolibompa. Och jag orka ej börja om och köra avslutningen. Blev över timmen på trainern ändå.
Passet är oxå lite till för att höja ribban lite så det känns kort att bara gå ut till boden och riva av tex ett pass 4or...

Published with Blogger-droid v2.0.9