onsdag 7 december 2016

DUBBDÄCKS FÖRE

Trainer idag 4*4 minutare

Igår trotsa jag vädret och körde ett kvällsdistans pass. Det blev första distanspasset i vinter med dubbdäck. Då jag på morgonen cyklade till jobbet hann bara några hundra meter innan jag gick omkull på de blankisiga vägarna. Hade inte dubbdäcken på då. Så under dagen satte jag på dubbdäcken och det var tur för även fast jag körde dubbat så hasa det till lite här och där under kvällspasset men dubbdäcken är riktigt bra. Visst släpper de oxå men inte lika plötsligt och brutalt som när man kör odubbat. Blev samma runda som förra veckan fast åt motsatt åkriktning. 
Bra fantasi man har;-)

Idag körde jag trainer då Xc banan här hemma är en ringlande is stig. Körde basic 4*4 min intervaller och försökte ligga runt 350watt på intervallerna. Hade bra tyck och flyt så det blev ett bra pass där jag kunde köra mig kontrollerat riktigt trött. Nöjd.

Annars har jag städat huset här hemma och varit med barnen och åkt skriskor.

 Så denna onsdag gick precis lika fort som tidigare onsdagar.