söndag 18 december 2016

IS DISTANS

Tre timmar innan solen gick upp stod man och gjorde frukost till familjen. Gäller att ta till vara på dagen eller så har man väldigt morgonpigga barn. När det ljusna hann Simon och jag med ett kort skidpass innan jag bytte om till cykelkläder och for iväg mot NT för att möta upp söndags distans gänget.
Sedan for vi norrut på riktigt fina vintervägar. Det var rätt så isigt men hela gänget hade dubbdäck så då funka det bra. Jag kände mig bra hela passet och krokna inte så mycket idag. Grymt väder gjorde resan riktigt fin.

Väl hemma fick man kasta sig i lunchen och skippa lunchkaffet då barnen ville ut och åka skriskor på isen. Kyrksjön har bra is nu men tyvärr har viken där vi bor rätt skrovlig is. Bättre is närmare Frötuna kyrka. Vi åkte någon timme innan det var dax att byta utrustningen till skidor. Blev en tur till på åkern. Sedan fylldes vedboden med ved innan barnen och jag somna i en hög i soffan. Då var det träningsdax för Irma som stack iväg in till NT och träna.

Nu är det dax att sätta på kockmössan och laga söndagsmiddagen 😊