söndag 11 december 2016

LUCIAREJSET OCH LITE TILL

Snöade och blåste rätt rejält under fm idag då jag cyklade till campus för luciarejset. Stefan hade slängt ihop en riktig utmanande bana med lite berghälls utmaning och stenparti utmaning. Men mellan de partierna var det flowiga stigar men ganska kuperat. Så man fick en riktig genomkörare och jag hade riktigt skoj på cykeln. Efter rejset rullade jag hemåt och det fortsatte snöa ända till eftm. Här hemma var det då ca 15 cm snö. Så det blev till att skotta backen här hemma samt så passa jag på att skotta xc banan här hemma på de öppna ytorna. Inne i skogen behövdes det inte skottas. När mörkret lagt sig så motera jag på lyset på hojen och körde upp banan här hemma. Blev 4 varv i rätt skapligt tempo. Banan satte sig fort och hoppas kylan håller i sig några dagar för då blir den fin att köra på onsdag och ev i helgen.
Jag och Simon hann även med en skidtur på tomten och lite pulka åkning.

En riktig aktiv helg igen precis som det ska vara.

Ps: Jag tog några bilder på kvällspasset och de lysande ögonen bakom mig hoppas jag bara är reflexer...för annars blir man lite rädd för vad för djur eller nått som stirrar på en med lysande ögon....