torsdag 8 december 2016

LÄTTJIGT OCH KORTSIKTIGT

Den enes död den andres bröd kan man sammanfatta denna torsdag.

Det hade varit inbrott på jobbet under natten så jag fick besked att jag först behövde komma efter lunch då polisen skulle säkra spår och det behövdes en hel del uppröjning innan butiken kunde öppna igen.
Förödande för oss som jobbar i butiken som kommer få känna av detta och lite till. Kommer bli tuffa tider för oss. Tjuvarna skiter i det och fortsätter i samma stil på nya och gamla platser tills de till sist oxå kommer drabbas fast ännu värre men de begriper de inte. Tyvärr hinner de förstöra mycket på sin lättjiga och kortsiktiga väg.

För mig om jag oxå tänker väldigt lättjigt och kortsiktigt men utan för den delen stjäla eller förstöra så blev det en fantastisk fm med massor av träning.

Jag hann med ett trainer pass på morgonen och körde 10*1 min men bra flyt och kräm. Sen böt jag om och körde ett distans pass på pendlarhojen på dryga 1:30 tim. Blev lite trött men efter en god lunch hos mamsen så piggna jag till och kunde jobba igen vid 12 tiden.
.....Sen var allt som vanligt igen.....