måndag 25 december 2017

JULDAGS XC

Visst är det lite mysigt med julafton med allt vad den innehåller men det är så mycket spänning och förväntan (särskilt från de små) som tar lite udden från det hela och man blir mest trött och less till sist på dagen.

Däremot dagen efter!!   Juldagen!! .... då det visade sig att livet fortsatte efter tomten och alla paket och de mesta av spänningarna har släppt är en mycket bättre dag.
Extra bra då tempen var minus 4 grader utomhus och Xc banan var perfekt att köra på för att sätta snabba tider.
Så efter frukost och lite legobygge till kaffet så rulla jag runt banan och besiktiga. Banan var till 95% i kanonskick. Det var någon lite mjuk backe inne i skogen som bromsa lite samt 2 kortare partier med is. Ett av ispartierna fanns inga andra spårval så där var det svårt. Gällde att ha fart och leta fäste precis i kanten. Men minsta fel man kom så gled man omkull direkt. Jag hade dock bra flyt och tryck och klara partiet 5 gånger av de 6 varven jag körde. Blev alltså en vurpa idag men jag kom upp fort så bara 10 sek tapp på den. Satte varvrekord på 6:51 min som snabbaste varvet. Satte precis allt det varvet. Nöjd!!
Riktigt skojigt!!

Efter lunch och ännu mer legobygge så slog vädret om och det blev istället plus 2 grader och regn🙄riktigt tråkväder igen på eftermiddagen.

Imorgon är det traditionsenligt Annandagsrejset Xc kl 10:00 vid lundabadet och det tänkte jag köra. Så får ladda för det🙂. Ska vara kallt imorgon på fm oxå så banan kommer nog vara fin och skoj. Bara komma och rejsa!!!