lördag 16 december 2017

SEGDEGBEN

Tog lång stund imorse för att det skulle bli ljusare. Igenmulet, +1 grad, isigt, töigt, lite regn. Svårt att få bra träningsmotivation. Sån tur var hade jag stämt träff med Stefan kl 9:00 från Ica norrköp för att köra lite distans tillsammans.

Jag hade pendelcykeln med dubbdäck på men Stefan körde sin vanliga distanshoj utan dubb. Vi började mot roslgsbro och sedan vidare mot nora och erken vägen.
Erkenvägen var verkligen såphal. Det var isgata runt hela sjön. Men det fanns lite grussträngar att leta fäste i. Man får imponeras av Stefans cykling idag då han klarade sig utan att vurpa runt sjön. Jag halka till 2 gånger och då hade jag dubb.
Jag hade oxå jobbigt att hänga med Stefans tempo idag och fick kämpa rätt hårt för att inte åka gummisnodd för mycket bakom Stefan.
Mina ben var verkligen riktiga segdegben och motivationen sjönk ännu mer då det började regna när vi var längst bort. Man blev blöt och jag blev rejält nedkyld i händer och fötter. Blev en kamp om att ta sig hem mer än njuta av passet. Det var dock extra skönt att komma hem och duscha varmt och få i sig lunch.

Imorgon har smhi lovat minusgrader så jag har förberett hemma Xc banan och tänkte träna på den vid 10:00 tiden om det är minusgrader som lovat!!