lördag 23 december 2017

TOLV WATT TILL TACK

Tolv watt till och jag skulle varit väldigt nöjd med dagen träning. Jag körde nämligen ett race på trainern uppför Alpe d'huez då vädret utomhus var förfärligt med regn, +5 grader och isgator. Målet var att slå eller tangera mitt förra rekord som var att hålla 333 watt i snitt uppför berget. Det gick kanon bra i 20 min och jag hade då 334 watt i snitt. Sen börja det plötsligt bli jobbigt att hålla trycket och kadensen. Kan varit så att jag blev trött!! Men det vill man ju inte erkänna😋. Kämpade på men watten försvann en efter en och sista biten var en plåga att hålla wattsnittet uppe skapligt. Blev till slut 321 watt i snitt och jag var helt urkramad!! Inte helt nöjd men detta pass idag då detta race inte visar någon som helst nåd utan här visas på svart och vitt var man står i styrka........Såååå bara träna vidare som man gjort de senaste 25 åren på cykel😊 Man får hoppas på 25 år till🙂 Då är man typ 72 år 😯🙄😵

Imorgon är det julafton! Och då blir det lite tidig morgon  cykel distans med bror Stefan. Kl 7:30 vid ica norrköp om någon mer vill halka omkring lite innan julmaten🚴🚴