lördag 9 december 2017

Rouvy vs bigring

Efter att ha jobbat min sista lördag på intersport så cyklade jag hem och satte mig direkt på trainern och körde för tredje gången denna vecka en stigning i andorra. Denna gång körde jag från erts ovanför la massana och nästan upp till vallnord. Men på slutet vek man uppför mot port de cabus. En extra kulig stigning då man varit där i verkligheten. Jobbigt som vanligt men fin utsikt i bergen😊.

På bigringvr som är gratis fram till årskiftet finns massor med stigningar man inte kört förut så försöker köra så många jag hinner med fram till nyår och sedan får jag se om jag ska fortsätta med bigring eller rouvy!! Kanske blir det båda två för att få variation.
Kort om rouvy vs bigring.
De är ganska snarlika men
Rouvy är ju mer etablerad och mer genomarbetat med mer finesser och bättre leaderbord än bigring i nuläget dock saknar rouvy lite fler stigningar från Canarieöarna och från andorra finns inte någon stigning.
Bigring har några stigningar från andorra och det räcker för mig för att prova men inga från canarieöarna. Finns oxå en hel drös med stigningar jag inte sett förut så det är ett stort +. Bigring borde dock snäppa upp grafiken och leaderbordet om man snart måste betala kan jag tycka.