söndag 3 december 2017

ROSLAGSCROSSEN + RABASSA

Riktigt CXmurrigt väder idag då det var finaldax för ckn's CX serie. Finalen gick uppe vid roslagskolan. Banan var riktigt kurvig och därav rätt svår att köra snabbt på. Man var tvungen att hålla full fokus precis hela tiden i de småhala kurvorn. Sånna här rejs är min favorit då jag är bättre tekniskt än på att trycka råwatt. Idag blev jag dock väldigt jagad av Stefan som vägrade släppa iväg mig. Det var först efter ca 20 min jag lyckades få en ca 15-20 sek lucka. Fick något varv senare ett släpp i en kurva samtidigt som jag körde lite för försiktigt och vips var Stefan nästan ifatt. Mobilisera alla krafter de 2 sista varven och höll Stefan bakom mig med 7 sek tillgodo i mål. Tight rejs och riktigt skoj! God fika bjöds det på efteråt oxå. Nu är CX säsongen slut för mig och istället hoppas man på kyla och snö så man kan köra lite XC i skogen igen utan att bli så geggig.

Dagens rejs var ju rätt kort och dagen lång så på eftm så blev det ett trainerpass oxå. Jag provade Coll de la rabassa stigningen i Andorra på "bigring".
Bigring är gratis just nu och funkar ungefär som rouvy.
Finns massor av vägar och backar att köra. Det funkade helt ok och det var bra HQ bild. Däremot fick jag lite bildsagg mot slutet och borde nog laddat ned filmen innan på datorn än köra streamat. En annan har ju inte bredband än....