onsdag 5 september 2018

DET ÄR GULD

Helt otroligt sommrigt väder det fortfarande bjuds på. Det är en bit in i september månad och det är varmt fortfarande. Det börjar dock bli kallare nätter och det märks i vattnet men fortfarande ca 18 grader i sjön. Badade så sent som i söndags.
Har sett på smhi att det regnat en hel del inåt låandet men här i roslagen har det inte kommit många droppar så här behöver man inte dra fram vattenslangen efter träningarna ännu.

I början på veckan körde jag trainer då det var lite tidspressat med en dags vab och sedan asmycket på jobbet.
Idag var jag dock ledig och mer fritid. Så då blev det sista finslipningen av formen inför HusqvarnaMtbTour som börjar på fredag.
Jag körde 5 varv på hemmabanan med en liten ny slinga berghällar som man ska klättra uppför. Det blev bra för koncentrationen och inspirationen. Gick väldigt bra och kändes som jag har bra form inför helgen. Så ska bli kul att rejsa. Jag gillar ju verkligen banorna i Husqvarna som håller lite mer internationell nivå med många höjdmeter men ändå snabbt underlag. Det är riktigt mtb det!!
Det är väl bara det att man är bortskämd med snustorra banor nu så man får nog ställa in sig på lite slirigare underlag. Förra året var det ju riktigt halt och blött på detta rejs så får ha det i sinnet.

För engångs skull ska vi vara där i god tid oxå inför rejsen så vi kan träna lite mer på banorna👌😄👍det är guld!!