lördag 8 september 2018

HUSQVARNA MTB TOUR XCO

Idag var det huvudrejset för min del på denna tour. Etapp ll XCO. 

Älskar banorna på Husqvarna ikph då de är grymt roliga och tuffa. Många höjdmeter både upp och ned. Alltid grymma arrangemang oxå👌👌👍👍
Efter en lång dag för mig med blandannat servande och langande till Irma (som cykla asbra och vann sin klass) och skuggcyklat med Simon på hans nybörjarrejs så var det dax att börja värma upp vid 14 tiden. Starten var kl 15.
Kändes inte så bra i benen på uppvärmningen så var lite spänd inför starten.


Men när starten gick så klicka jag i pedalerna direkt och var snabbt iväg och på startloopen låg jag runt 6-7 plats. Avancera sedan upp till 4e plats ganska snabbt. På andra varvet körde jag upp mig till andra plats men Kim Eriksson körde bra och låg ca 30 sek före. Fick aldrig kontakt med Kim utan mot slutet tappa jag istället några sekunder till, så var till sist ca 45 efter Kim i mål. Så blir rätt svårt att avancera imorrn på XCC rejset. Det blir att försöka försvara andra platsen mot framförallt Tommy Evaldsson som bara är ca 11 sek efter mig i totalen. 


Annars är jag väldigt nöjd med dagens rejs jämfört med hur det kändes igår. Så nu blir det att ladda med lite redbullTV  på phonen från dagens VM rejs i xco 👌😃