lördag 10 augusti 2019

CAMPUS ROSLAGEN MTB XCO TT


Idag körde vi ett Mtb Xco TT på campus roslagens mtb slinga som mäter 2,6 km.

 Det var 2 år sedan vi körde race där och efter stormen i vintras har den inte varit körbart alls där. Men vi röjde upp banan och nu är den riktigt fin igen. Banan är lite lättare tekniskt och även i höjdmeter jämfört med kvisthamra men tempot blir högt så den är lika jobbig som kvisthamra kan jag tycka. Det är ju 2 riktigt jobbiga stigningar även på denna bana.
Vi var 8 startande idag trots mtbvasaloppshelg. Börjat bli många på racen här hemma. Riktigt kul och det blir bra sparring.

Idag fick jag bäst sparring av Hampus B som satte upp högt tempo direkt i starten. Efter något halvt varv gick Konstatin upp i ledningen och fick en liten lucka i längsta utförslöpan. Men Hampus och jag täppte den på flacken. Efter 1,5 varv gick jag upp i täten och körde på stenhårt. Fick lucka och då var det bara att ösa på. Blev ett riktigt bra race och jag pusha på hela racet. Mina varvtider blev: 8:17, 8:00, 8:13, 8:24, 8:22, 8:17 min.
Det snabbaste jag kört någonsin på denna bana. Det var första gången på heldämpat oxå på denna bana som är rätt rotig på några partier. Så superhappy med det😊

Hashtagg...superhappy, supersteep, superfast, superlong, superhard, redbulltvmountainbikewc......😄...man måste sett på v-cupen i mtb för att förstå det sista om super👍