fredag 16 augusti 2019

NÄRA NU

Redo för overthere!

Så var sista jobbdagen gjord för denna vecka och även för nästa vecka. För nästa vecka tillbringar jag på en annan kontinent.

Det har verkligen varit högt tryck i cykelverkstan denna sommar. Men sån tur är har Konstatinos ryckt in och jobbat lite extra då jag varit borta och det har varit bra och lättat en hel del. 

Träningen har fungerat bra och jag har kunnat följa tränings schemat som jag tänkt. Har börjat lätta upp träningen denna vecka och vilat mer mellan träningarna. Imorgon blir sista träningspasset på hemmaplan innan det blir lite resande. Träningen får bli på trainer då cyklarna redan är nedmonterade i cykelväskorna. 

Början av nästa vecka blir det mycket fokus på lära sig VM banan, känna sig trygg på den och få in ett förhoppningsvis skönt flow på den. 
Av det man sett så ser banan relativt Svensk ut och den mäter 4,6 km. Den är skapligt kuperad men inte extremt kuperat som förra årets bana i Andorra. På dessa race får man ju inte veta hur många varv man ska köra förrän på förarmötet som är dagen innan men en gissning är ju 5 varv för min klass. Då borde vinnartiden bli runt 1:20 tim. 

 Även vädret verkar vara som Svensk sommar med sol, moln och en skvätt regn. Några grader varmare än här denna period.
Vad gäller mat så har vi lägenhet denna gång och kommer laga all mat själva så man får exakt det man är van med och i rätt tid. Så ett stort paket havregryn kommer med.

Vad gäller däcksval så är det rätt skönt för mig då jag valde vilket däck jag ska köra på för ett gäng år sedan. Det är beprövat i de flesta underlag och fungerar bra både i torrt, lera, snö, gräs, grus, asfalt, vatten, sten, jord, sand och ibland även på is om man har en bra dag 😄 





Tränat på så lika förhållanden jag kan!