lördag 3 augusti 2019

KVISTHAMRA XCO TT



Dagarna rasslar på fortare än någonsin. De säger ju att ju äldre man blir desto fortare går tiden och det stämmer verkligen. Det måste oxå vara därför det är svårare att sätta nya rekord, pb och i allmänhet köra skitfort då tiden går snabbare liksom🤔

Nåja!! Några år till ska väl tiden inte gå för mycket snabbare än att jag åtminstone kan matcha mina egna tider hoppas jag.

Idag var det Xco TT på kvisthamra bikeparks elite bana och vi körde 4*3,3 km efter det gemensamma mastervarvet. Extra kul då det dyker upp så många och rejsar. Idag var vi 11 st som rejsade och banan var i fint skick, klippt, torr och snabb...och...skitjobbig!!

Juniorerna Hampus och William tog täten på racet och jag fick till en början bita för att haka. Men efter något varv lugna tempot ned sig något och jag kände mig pigg och gasa på allt jag hade. Fick en lucka till Hampus som tyvärr sedan punka och William kracha lite så blev ensamt på slutet. Varvtiderna var jämna och bra för min del: 12:44, 12:25, 12:20, 12:,30 min.
Var rätt trött när jag gick i mål. Banan är tuff och fostrande. Så asbra träning.

Imorgon blir det lugnare träning men längre..distans 3 tim...

Bilderna tagna av Izabelle G. Alla blev dock ej med på bild denna gång🙂