onsdag 21 augusti 2019

EFTER REGN KOMMER SOL. VÄLL?




Inga cyklar idag heller!! Förtvivlat!! Irmis och Jag bröt ihop en gång i var idag. Jag på morgonen och Irmis på eftm. Så nu biter vi ihop ett tag igen! 

Vi har ringt och ringt och ringt. Det har lovats hit och dit men egentligen inte hänt nått med hojarna sedan de kom till Montreal  dagen efter oss. Hade vi vetat det tidigare hade vi åkt och hämtat dem. Men att få ut dem därifrån är inte så lätt då det är svårt att nå dem på telefon eller få någon kontakt. 
Nu på kvällen plinga det till i telefonen och nu är de på väg till Qubec varjefall. Så det finns lite hopp om att vi får dem imorgon fm och då är allt bra igen. Då hinner vi köra några varv på banan dagen innan precis som vi brukar göra hemma. Men vågar inte ropa hej förrän jag har cykeln framför mig.

Idag roa vi oss med att registrera oss och hämta nrlappen så det är klart. Sedan tog vi en promenad i spöregn på delar av elite VM banan. 

Shit vad TV ljuger om brantheten. När man ser på TV så kan man tycka att det där partiet kan jag nog cykla iallafall. När man ser det på riktigt undrar man: -cyklar de verkligen där!! Och fort kör de oxå!! Man blir ännu mer imponerad av eliteåkarna.

Såååå Jag är rätt nöjd med att vara masteråkare. Våra banor räcker bra🙂