söndag 22 oktober 2017

PRECIS SOM I EN SPÄNNANDE ROMAN

Splash!!...... Så får jag allt kaffe ur Stefans kaffemugg i knäet!! Den var precis påfyllt så jag blev ordenligt blöt medans jag fredligt satt där och åt min macka!
-Hoppsan sa Stefan!
-Så där gör jag hela tiden! Säger han och börjar torka bordet med en bunt servetter.

-Tur det inte var mjölk! Sa jag! Samtidigt som jag fick en bild i mitt inre av lilla Simon hemma som brukar säga så när han åter igen spillt ur sitt glas vatten på mattan. Han vet ju att hade det varit mjölk hade pappa blivit arg! Vatten gör inget! Det är bara att torka och luktar inget unket efteråt.

Kaffet i knät då? Gör det något? Undrar man nu!
Nää tänker jag! Det gör inget att få varmt kaffe i knäet när man tar en cykelfika!! Man är ändå svettig, blöt och luktar unket!
Stefans spillda kaffet i knäet värmde tillochmed medans vi satt där och fikade, funderade och pratade!!!...

Fortsättning följer!
Kanske....