lördag 7 oktober 2017

SIXTENSLOPPET

Foton Erik B.
Då Stefan var förkyld så blev det inget Vista Xc detta år. Istället så körde jag Sixtensloppet. Ett rejs där man ska köra så många varv på en ca 4 km teknisk xcbana man kan under 3 tim.
Banan var väldigt fin iår och bara lite små hal här och där, annars fint före.

Alla startar samtidigt och jag kom iväg sådär. Var ca 10a i starten och kände att kroppen var lite seg så jag fick direkt gå in i min egen fart då man skulle köra så länge. Körde upp mig till 4e plats ganska snabbt och hamna i ingemansland. De tre i täten såg jag inte röken av.
Kollade ned på pulsklockan och den visade 190 puls. Märkligt! Tänkte jag för så hårt körde jag inte och jag har en maxpuls på runt 175 så det var väl något tillfälligt fel på klockan. Körde på i 6 varv. Klockan visade hela tiden fantastiskt hög puls mellan 180-220.
På det 7e varvet blev jag ifattkörd och haka på!!....Och där någonstans tog energin slut. Jag körde 8 varv och sedan klev jag av.
När Irma hämta upp mig kolla vi pulsen och jag hade en väldigt fladdrande puls. Lite övervägande om akuten eller inte men jag mådde ok ändå och blodtryck var bra så vi avaktar till imorrn. Hoppas på det stabiliserat sig då.
Man börjar bli gammal på riktigt...!
Eller oxå något skitvirus som spökar igen!!!