måndag 7 januari 2008

ENDURO KARRIÄREN




Jag fortsätter med lite tillbaka blickar då det nu är över 20 år sedan jag började köra motorcykel. Här är en bildserie från början till slutet på min karriär som enduroförare. Jag började faktiskt från första början med en trimmad moppe men det är så länge sedan att det tar jag en annan gång. Det här är 125 cc minnen!!!
På första bilden är jag första gången på motocross banan och det är banan som ligger vid arninge i täby. Här var man grön och nybörjare, syns på stilen. På andra bilden har man tränat några månader på kalhygget vid lundabadet hemma i utlunda. Börjar få in känslan.
3: bilden så börjar man få in farten ordentligt på kalhygget i utlunda och det är nu tävlingsdax. Det är väl träningen inför formen 1988 då man vann en hel del tävligar i juniorklassen.


4;e bilden är oxå från samma period och är från en tävling från Vimmerby.








Här har man tävlat mycket och vunnit en hel del tävlingar. Den 5:e bilden är från åbågenträffen i arbåga där jag punkade, böt hjul i depån men vann ändå. Här börjar man köra riktigt fort. Här började man få in stilen och man började bli fruktad av konkurenterna.


Den sista och 6:e bilden är från min bäst tävling 1991 och det är från enköping och jag ställde upp utan dubbdäck som jag ej hade råd med och vann sista deltävlingen i Svenskacupen för juniorer. Jag åkte skjortan av konkurenterna och fick stora rubriker i tidningen race!!! Men tyvärr tog pengarna slut här och jag hade ett mellanår 1992 och var på vippen att börja satsa hårt på badminton som jag oxå var ganska så hyfsad på. Men 1993 då började jag cykla.