onsdag 23 januari 2008

Stefan och Gunnar cyklar vidare i bergen på Gran Canaria 2008

5 tipps att inte pricka in på träningsläger:

  1. Feber och ont i halsen
  2. Ont i ryggen
  3. Sjabbigt och kallt boende
  4. Dåligt väder
  5. Dåligt humör

Onsdag fm, Pat Metheny/Anna Maria Jopek "Upojeni" hörs svagt ur högtalarna. Ute är det vitt och ljust av all snö som falligt under gårdagen. Sakta men säkert blir jag friskare och friskare.

Sitter framför datorn och fixar med bloggen och mina andra hemsideprojekt. En hobbie som man ej prioiterar tillräckligt mycket för att lära sig alla finesser och trix men tillräckligt kul och inspirerande så man kan bli fast i timmar.

När jag var ung såg jag på baksidan på en kalle Anka tidning en kurs i att rita med blyerts. Minns att jag verkligen tänkte att det skulle jag vilja lära mig. Det blev ingen kurs men jag började rita av skivomslag och och tjejer, de snyggaste jag visste då som "Kim Wilde", "Kate Bush", "Sade", "Lilli & Sussie" samt en hel del hemliga förälskelser från skolan. Jag blev bättre och bättre men insåg att någon fantastisk talang hade jag inte, bara en beslutsamhet att jag villle göra det bra. En dag kom man på att det var länge sedan man ritade, måste varit någon gång i början på 90-talet.

Ibland, som just nu!! kryper en svag ångest upp längst ryggkotorna och man undrar hur länge jag har på mig att bli en bättre cyklist än "igår". Jag har nästan insett att jag inte kommer vinna verken ett elit SM eller ett Elit VM ändå brinner en längtan av ära, berömmelse och tillfredställelse i min själ. Ångesten nuddar lite vid den varma eldslågan men drar sig sån tur är fort tillbaka för att viljan förtfarande är allt för stor. Hungern är allt för stor.

Nu ljuder Antiloops "Polythene" högt ur högtalarna. Häller upp en stor kopp varmt kaffe, knäcker en liten bit mörkchoklad, lägger chokladen på tungan och tar en mun kaffe. Värmen breder ut sig i magen och kreaviteten, viljan och revangelusten slår nu upp i en vild själsbrand. Slår på tvén och mina ögon tåras genast när jag jag ser jublet och glädjen av en vinnande!!!

Det är känslan man vill åt!!!!

Nu e jag hungrig!!!

Antiloop"I Love YOU"