måndag 23 juni 2008

EN VANLIG DAG MED ZAPPEN

Vikt: 76,4 kg
Aktiv Vilodag
30 min cykeltur till jobbet.
Sedan jobba hela förmiddagen till kl 11:45. 10 min cykel tur till mamma för en god lunch, läsa tidningen och en mickro sömn på 5 min.
Cykeltur på 10 min tillbaka till eftermiddagens jobbande. Kl 16:45 stämpla jag ut och cyklade genom skogen hem ca 30 min.
God middag tillsammans med Irmis och Iza. Sedan Iza i selen och en långpromenad i skogen rekandes av mtb-spår och en äventyrsvandring in i tätskogen vid borgberget. Det var spännande det. Medans Irma fick en timmes träning på mtb cykeln.
På kvällsqvisten blev det vattna blommorna i växthuset och även Iza tog ett dopp i badbaljan.
Sent på kvällen så blev det någon timme framför dumburken med zapparen i handen bläddrandes bland en hel hög märkliga program, det ena värre än det andra;
På en kanal handlade det om en hispig, utbränd och ensam människa som ekonomin helt hadde havererat, en annan kanal visade en liten flicka med 4:a armar och 4:a ben, ytterligare en annan kanal visade festande pensionärer i Antarktis. Sen bläddra jag genom en hel bunt med kriminal serier och några dejting program där tjejer skulle välja dejter med cola grabbar. Zappa igen och det var musík kanaler och några sportkanaler där EM fotbolls matcher gick i repris samt dokumentär kanalerna som tog upp globaliseringen, vädret makter och katastrofer.
Höll på glömma nyhetskanalerna som bara handla om tjuvar och banditer från start till mål och sen sommarvädret förstås.... Det var måndagen!!!