fredag 6 juni 2008

Sveriges national dag = Gifta sig

Varför inte ta och gifta sig på Sveriges nationaldag?
Sagt och gjort!!!
Nu är Irmis och jag ett äkta gift par.
På rådhuset mitt i Norrtälje gifte sig Irma och jag idag kl 11:00. det bidde en borglig vigsel utan präst och pompa och ståt. Men ris fick vi på oss av glada föräldrar när vi klev ut från rådhuset. Vägen hem gick lugnt i våran combi golf utan burkar som skramlade längst rep bakom bilen och en text där det står "ny gifta". Dock hade vi en stöt dämpare på bilen som gnisslade rätt skapligt i det torra vädret.
Väl hemma så blev det en god lunch med närmaste familjer sedan drog vi fram vårat ess!!! "promenad multi"
Lätt ol på 1:5000 karta. 5 kontroll platser med 3 frågor på varje ställe från allmän bildning till inbördes beundran. Vid varje ställe var det oxå ett äventyr typ: kasta pil, blåsrör, kubb,mm.
Vinnare blev Tom och Marja!!! Grattis!!!
Tom och jag tog även ett dopp och en liten sim tur i kyrksjön där det nu är +20 grader i vattnet.
På sena efm blev det tårta, kaffe, kakor och godis. En riktig svullo dag!!!
Sen var alla trötta och dax för hemfärd för gästerna.
Irmis och jag var redan hemma och vi gick ned till sjön och tog ett dopp i det blå till innan vi började ge oss på den goda maten en omgång till.. mums!!!
Vädret kunde ju inte varit bättre!!! Strålande sol, klarblå himmel och +28 grader. Nästan lite för varmt!!! Nee!!! Det var kanon!!!