lördag 7 juni 2008

Strålande lördag

Denna strålande lördag började med sovmorgon till 7:30 sedan en underbar men kort paddling i centrixen samt ett morgon dopp i sjön. Sedan hann jag till och med rensa lite rabatt och vattna lite innan frun och dottern börja vakna och det var dax för en god gröt frukost på verandan.
Förmiddagen gick sedan åt till cykling. 15 gånger besteg jag liftspåret i slalombacken trotts hett, soligt väder. Min tränings mentor Stefan var där och såg till att jag genomförde alla backintervaller korrekt. Stefan vilade idag då han ska köra lida loop imoorn. Tiderna i backen var bra: 1:43, 1:37, 1:39, 1:37, 1:35, 1:38, 1:37, 1:38, 1:41, 1:42, 1:42, 1:46, 1:51, 1:33, 1:31 min. De två sista intervallerna bände jag mig uppför med storklingan i fram och fick de bästa tiderna men då var en kräkning inte långt borta... pust!!!
Efter en god lunch med lite tårta idag igen som efter rätt så tog jag en långpromenad med Iza i barnvagnen så Irmis kunde ut och hoja lite oxå.
Sedan blev det en längre simtur i sjön ochpå sena eftermiddagen rensa jag mtbspår i skogen. Håller på och gör en serpentin backe vid långbacken hemma. Den blir riktigt cool!!! Kan kanske bli en 2 minutare när jag är klar!!!