onsdag 30 juli 2008

CYKEL TEAM MÖTE

Strålande, solig och varm sommardag var det idag...igen!!!

Dagen började med att försova sig och kom inte upp förrän vid halv 8 tiden på morgonen. Men när jag väl var uppe så stappla jag nedför slänten och ned till bryggan för ett härligt morgon dopp i det blå. + 24 grader i vattnet. Sen plocka jag lite hallon till frukosten som åts på verandan med familjen. Sen var det bara att byta om för ett mtb-distans pass. Snirklandes på småvägar och stigar ut på rådmansö och första stoppet blev på gunnarsmaren där jag tog ett bad i havet och satt och titta på färjorna och lite båtar som passera. Sen for jag vidare mot näset för en liten kopp café och en god skink & ost macka.
Väl hemma igen hade jag cyklat 3 tim & 25 min. 120 i medelpuls.


En till simmtur hann jag med innan mr Magnus Ö med fru och deras dotter Julia som är 8 månader gammal hälsade på. En god fika intogs och även en simmtur igen innan det var dags för det första cykelmötet inför VM och OS 2028. vi pappor satt alvarliga och diskuterade cykeldelar och träning upplägg för tjejerna medans mammorna ammade och pratade mest kläder & barn.


Men Iza var på strålande humör när bergströjan drogs på för att se hur pass formen var. Får ju inte fladdra för mycket.

Julia var lite coolare då hon är 3 månader äldre än Iza så hon satt mest och spanade in Iza för att hitta lite cykel svagheter. Julia var för övrigt lite look a like Ckn´s Stefan L i de coola brillorna och Pantani looken.


Men även denna dag hade ett slut och vid 18:00 tiden åkte Julia hem med sina föräldrar och Iza sov i selen på pappas mage medans pappa lagade mat och mamma tog en löprunda i skogen.

Sen orka man inte något mer denna dag......