lördag 12 juli 2008

Heta Listan

Träningen inför SM i Norberg flyter på planenligt och i torsdags så kördes det 15 backintervaller i slalombacken i Norrtälje. På den 13e intervallen fick jag punka och fick träna på ett slangbyte. 2 min och 18 sek tog det, skapligt. Fredagen blev det vila från cykeln men paddling samt en 4 timmars långpromenad blev det runt kyrksjön med familjen.


Idag så körde vi ett sista genrep inför Smét och det var MTB tempo här hemma i lönnsvik. Tyvärr bara jag och Stefan samt Irmis som startade men 4*2 km körde vi. Jag satte jämna varv tider med 6:35, 6:27, 6:32, 6:25 min och slog Stefan med 4 min. Känns som jag har bra form, benen svarar bra samt återhämtningen. Nu blir det ett lätt distans pass imorgon på racern sen vilar jag måndag och på tisdag far vi upp till Norberg för att köra tempo banan. Inför tempot har jag inte kollat in så mycket i förväg. Det får gå som det går men självklart kommer jag ge järnet.



Har analyserat MTB XC H-30 startlista. De här namnen tror jag kommer att göra upp om segern och dessa namn är de hetaste i H-30 2008: jag själv (ego) , Christian Assmus, Michael Johansson, Tobias Arneqvist, Gunnar Bäckgren, Per Kumlin, Justus Adédoyin, Magnus Grape, Magnus Pettersson, Mathias Lövgren.


Alltså 10 st som kan vinna i H-30 klassen 2008 i Norberg. Sen kan det komma någon uppstickare som man inte har riktigt koll på eller någon efteranmäld.


Men hur jag resonerat är så här: Jag själv har vunnit de flesta tävlingarna i H-30 i år förutom den första cup tävlingen i Mjölby för där vann Tobias. Alltså så tror jag att jag har kapacitet att kunna köra fort i Norberg samt banan passar mig bra och jag är i bra form just nu. Tobias är snabb när han får till det men i Västerås kändes det som jag hade koll på honom liksom Per. Per är stabil och så har han kört bättre och bättre. Micke har vunnit nästan allt förra året och han är ruggit bra om det är torrt. Christian är jag lite skraj för. Vet ej var jag har honom men för 2 år sedan överaskade han starkt på SM i Uddevalla samt några cup tävligar. Gunnar B har hemma bana och kan varje sten och kör alltid bra i Norberg och verkar vara iform, han körde starkt på SM LVG oxå. Justus verkar inte vara så bra i år som jag trodde, han är snabb men kroknar men kanske kroknar han inte denna gång. Magnus G är lite sämre form än förra året men han kan åka snabbt och jag tror banan i Norberg passar honom bra. Magnus P är stark i Norberg och slog mig sist jag var där och körde. Sist och kanske minst och med starka ben har jag Mathias L på min heta SM lista han har kört bra på långlopps cupen och har rutin och brukar köra bra på SM.