söndag 6 september 2009

SVAMP


,.Iza läser kartan så inte pappa går vilse i svampskogen. Detta var på söndag eftm precis innan middagen. Annars så var det träningsetävling både lördag och söndag denna helg. På lördagen körde vi i CKN ett tufft kuperat mtb xc race i slalombacken, så likt Falun som man kan få det här i NT. Stefan hade gjort en riktigt hård bana. Det var skoj och jobbigt. På lördagkvällen åt Irmis och jag så mycket godis så nu har vi bestämt oss för att bara äta godis varannan helg. Den helg som det inte får ätas godis så kommer vi bara att äta någon efterätt efter middagen på lördagen. Kanske kan man gå ned lite till till nästa år nu när man förändrar lite.
Idag söndag så körde jag RCK´s öppna linje km. Världens kortaste på 23 km. Men för mig var det tufft ändå eftersom jag körde hårt hela racet och var själv i en utbrytning under några kilometer, det brände i benen det. Men som vanligt så blev jag långt ned i resultatet då jag är en kass spurtare. Trotts att jag var långt ned i resultatet så var det det näst roligaste idag. Det roligaste var Izas och min svamptur. Det tråkigaste idag var att när jag skulle ta min racer i morse så upptäckte jag 2 st stora sprickor i ramen så det var bara att låna Irmis cykel, tur att vi är lika långa. Men suck för ramen, blir nog inte racer på ett tag nu för mig!!! Det näst tråkiga var att på kvällen så börja Iza bli riktig hängig och det var bara ett konstaterande när det var Izas läggdags att hon var sjuk...... Dubbelsuck!!!! Efter 3 dagar på inskolning på dagis förra veckan så blir hon sjuk direkt. Nu är det bara att hålla tummarna att man har motstånds kraft så man själv inte dras med i förkylningsträsket innan helgen, det är ju cupavslutning då i mtb.
Snälla!!!! Låt mig få vara frisk en helg till, snälla!!!!!!!!!!!!