lördag 9 april 2011

MTB XC KEPSCUP PREMIÄR

Äntligen var det riktig försäsongspremiär med kepscup i Vallentuna. Det var många sugna mtbare till start men den riktiga toppen av toppåkare saknades så det var en rätt öppen affär vem som skulle ta`t.

 Banan var kanonfin trotts det våta underlaget som råder just nu på våren. Det blev visserligen lite halare och halare ju fler varv och åkare som körde genom den ganska så stökiga men flacka banan. Varvet mätte 3 km och eftersom varvet gick snabbt valde många att köra i senorklassen för att få så lång träningstid som möjligt. Sex varv var det som gällde för seniorklassen.

 Jag kände redan på uppvärmningen att jag var pigg i benen men jag var lite orolig på första varvet av de tre uppvärmningsvarven jag gjorde att det var lite väl trixig bana att hitta bra spår mellan och över stenpartierna men när jag kört mitt 3 varv på uppvärmningen och sett ut lite fina spårval så kände jag mig trygg på banan.

När starten gick så la jag mig på 5e plats och när ett halvt varv gått så var jag oförskämt pigg och tyckte farten var lite låg. Såg att Ville gick upp i täten och jag tryckte till och var snabbt bakom honom. Strax efter körde han fel i en kurva och jag gick om. Lite för tidigt hann jag tänka innan jag satte gasen i botten och fick snabbt en liten lucka som igentligen bara växte och växte under hela racets gång. Jag var rätt sur i benen på 3e varvet men tog det lite "easy" på några partier och kunde sedan köra på igen. Återhämtningen fungera väldigt bra och pulsvärderna var de bästa hittills iår med 170 i medelpuls och 180 i maxpuls. Är riktigt nöjd med hur jag hantera underlaget och hur mina ben svara på gaspådrag. Jättekul förstås!!!!